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(Created page with "=概要= 星のカービィ 参上!ドロッチェ団は2006年にDSで発売され、2015年にはWii U VCで配信開始されたカービィメインシリーズの作品です。 本作はフラグシップが開発した最後のカービィ作品です。")
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本作はフラグシップが開発した最後のカービィ作品です。
本作はフラグシップが開発した最後のカービィ作品です。


Kirby Squeak Squad follows the traditional formula where Kirby must traverse through levels using copy abilities in order to reach a goal game and fight a boss at the end of every world. Kirby Squeak Squad takes advantage of the Nintendo DS's touch screen by adding a bubble inventory system. Kirby can store up to 5 items in his stomach, which includes Bubbles, and Chests which can be collected towards 100%. Bubbles include abilities which can be mixed with each other, and food which can be used for healing or invincibility.
参上!ドロッチェ団はカービィがコピー能力を使ってゴールへ行き、各ワールドの最後にはボスと戦うという従来の方式を採用しています。<br>
本作ではDSのタッチパネルを活用し、バブルを手持ちに入れる機能が追加されています。<br>
カービィはバブルや宝箱などのアイテムを5個までお腹に入れることができます。<br>
バブルにはコピー能力や回復アイテム、無敵キャンディ等があり、コピー能力バブルはミックスすることもできます。


Also new to Kirby Squeak Squad is upgradable abilities. Each ability has an ability scroll hidden inside one of the chests in the game. Collecting this chest will unlock the ability upgrade.
また、本作の新機能で、能力をアップグレードすることができます。 <br>
各能力に1個ずつ巻物があり、巻物が入った宝箱を取ることで新しい技が解禁されます。


=Rules & Categories=
=ルールとカテゴリ=
===Any%===
===Any%===
Beat the game as fast as possible
ゲームをできるだけ早くクリアする。


'''Timing'''
'''タイマースタートとタイマーストップ'''
* Time starts on pressing "Story" on the file select menu
* タイマースタート:「ストーリー」を選択した瞬間
* Time ends on the fade to white after defeating Dark Nebula
* タイマーストップ:ダークゼロを倒して画面がホワイトアウトした瞬間


===100%===
===100%===
Beat the game as fast as possible while collecting all 120 chests in the game
ゲーム内にある120個すべての宝箱を集めながら、できるだけ早くクリアする。


'''Timing'''
'''タイマースタートとタイマーストップ'''
* Time starts on pressing "Story" on the file select menu
* タイマースタート:「ストーリー」を選択した瞬間
* Time ends on the fade to white after defeating Dark Nebula
* タイマーストップ:ダークゼロを倒して画面がホワイトアウトした瞬間


'''Note'''
'''注意''' <br>
The game does not actually save when completing the game until the '''100% COMPLETE!!''' screen is shown. Currently there is no rule regarding this, but please show this screen in video proof as a guideline for now.
本作では「100%COMPLETE!!」の画面が表示されるまでセーブされない。 <br>
現在ルール上では規定されていないが、動画内でこの画面を映すのが望ましい。


=Getting Started=
=はじめに=
;[[Squeak:versions|Version Differences]]
;[[Squeak:versions|バージョン差]]
;[[Squeak:mechanics|Movement & Mechanics]]
;[[Squeak:mechanics|基礎動作]]
;[[Squeak:abilities|Common Abilities]]
;[[Squeak:abilities|コピー能力]]
*[[Squeak:wheel|Wheel]]
*[[Squeak:wheel|ホイール]]


=Route Information & Guides=
=ルート情報とガイド=
;[[Squeak:any|Any%]]
;[[Squeak:any|Any%]]
;[[Squeak:100|100%]]
;[[Squeak:100|100%]]
;[[Squeak:extra|Extra Mode]]
;[[Squeak:extra|エキストラモード]]
;Misc
;サブカテゴリ
*[[Squeak:All_Stages|All Stages]]
*[[Squeak:All_Stages|All Stages]]
*[[Squeak:All_Ghosts|All Ghosts]]
*[[Squeak:All_Ghosts|All Ghosts]]


=Technical Information=
=テクニックなど=
;[[Squeak:Chest_Guide|Chest Guide]]
;[[Squeak:Chest_Guide|宝箱について]]
;[[Squeak:rng|RNG Manipulation]]
;[[Squeak:rng|乱数調整]]
;[[Squeak:Map_RX|Level Editing]]
;[[Squeak:Map_RX|ステージ自作]]


==See Also==
==See Also==

Latest revision as of 16:17, 6 August 2023

言語: English 日本語

現在、星のカービィ 参上!ドロッチェ団の記事が 10 件あります。

概要

星のカービィ 参上!ドロッチェ団は2006年にDSで発売され、2015年にはWii U VCで配信開始されたカービィメインシリーズの作品です。
本作はフラグシップが開発した最後のカービィ作品です。

参上!ドロッチェ団はカービィがコピー能力を使ってゴールへ行き、各ワールドの最後にはボスと戦うという従来の方式を採用しています。
本作ではDSのタッチパネルを活用し、バブルを手持ちに入れる機能が追加されています。
カービィはバブルや宝箱などのアイテムを5個までお腹に入れることができます。
バブルにはコピー能力や回復アイテム、無敵キャンディ等があり、コピー能力バブルはミックスすることもできます。

また、本作の新機能で、能力をアップグレードすることができます。
各能力に1個ずつ巻物があり、巻物が入った宝箱を取ることで新しい技が解禁されます。

ルールとカテゴリ

Any%

ゲームをできるだけ早くクリアする。

タイマースタートとタイマーストップ

  • タイマースタート:「ストーリー」を選択した瞬間
  • タイマーストップ:ダークゼロを倒して画面がホワイトアウトした瞬間

100%

ゲーム内にある120個すべての宝箱を集めながら、できるだけ早くクリアする。

タイマースタートとタイマーストップ

  • タイマースタート:「ストーリー」を選択した瞬間
  • タイマーストップ:ダークゼロを倒して画面がホワイトアウトした瞬間

注意
本作では「100%COMPLETE!!」の画面が表示されるまでセーブされない。
現在ルール上では規定されていないが、動画内でこの画面を映すのが望ましい。

はじめに

バージョン差
基礎動作
コピー能力

ルート情報とガイド

Any%
100%
エキストラモード
サブカテゴリ

テクニックなど

宝箱について
乱数調整
ステージ自作

See Also

Squeak Any% Route Pastebin by Aidan
100% Commentated Video Tutorial by Aidan
100% Reference by Wakaza (Use this for top level movement / hitlag reduction strategies)