KRtDL:Wing: Difference between revisions

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Basic Ability Description
Wing cannot normally be obtained until at least 1-4's HAL room. It's enemy Owgulf does not appear until Nutty Noon.
 
It's mainly used in Any%.


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! Move !! Button Execution !! Gif
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| Feather Gun || 1 || Example
| Feather Gun || 1 || [[File:RtDL Wing 1.gif|thumb|100x100px]]
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| Target Feather || 1 + Dpad || Example
| Target Feather || 1 + Dpad || [[File:RtDL Wing 2.gif|thumb]]
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| Condor Head || Dash + 1 <small>or</small> Dash + 1 in midair || Example
| Condor Head || Dash + 1 <small>or</small> Dash + 1 in midair || [[File:RtDL Wing 3.gif|thumb]]
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| Condor Bomb || ↓ + 1 during Condor Head || Example
| Condor Bomb || ↓ + 1 during Condor Head || Example
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==Wing Canceling==
(Flap in water)
 
==Repeatedly Dive Bomb==
After Dive Bomb, canceling by Flap, connect to next Dive Bomb. Repeat this sequence of movement
 
==Helpful Videos==
All videos below have only Japanese subtitles.
 
 
Any% Main Mode
 
【RTA解説】星のカービィWii Any% 1:36:14  by shirokirby
 
https://www.youtube.com/watch?v=mITeeT61Cp0
 
 
The true Arena
 
星のカービィWii 真格闘王への道 ウィング 解説 7:55.71 / 7:51.51  by Hachidori_kirby
 
https://www.youtube.com/watch?v=ueiAWqyjW-o
 
 
【TAS】星のカービィWii 真・格闘王への道 ウィング 06:26:15  by Louis Wu
 
https://www.youtube.com/watch?v=H9a2IOJyEnI
 
==Idea written in Japanese==
ウィング関連の用語整理について
 
「連続ばくげきらっか」の表記が〇〇キャンセル、〇〇ループ等表記揺れがありました。
 
真格TA勢に倣ってこちらでも「連続ばくげきらっか」の表記に統一する方針です。
 
また、単にばくげきらっかなどを羽ばたきでキャンセルすることは「羽ばたきキャンセル」と表記します。
 
 
~通常ステージ~
 
コンドルずつきの高度維持
 
シャトルループの暴発対策
 
ダイブイン
 
 
 
~ボス戦~
 
・重要な用語整理
 
「連続ばくげきらっか」
 
「羽ばたきに化ける」
 
(ヒット後無敵、くらい判定)
 
・上級者向けテクニック
 
連続ダメージ補正
 
(高度変化、羽ばたきの長さ)
 
「1F羽ばたき」

Latest revision as of 00:14, 29 November 2023

Summary

Wing cannot normally be obtained until at least 1-4's HAL room. It's enemy Owgulf does not appear until Nutty Noon.

It's mainly used in Any%.

Moveset

Move Button Execution Gif
Feather Gun 1
RtDL Wing 1.gif
Target Feather 1 + Dpad
RtDL Wing 2.gif
Condor Head Dash + 1 or Dash + 1 in midair
RtDL Wing 3.gif
Condor Bomb ↓ + 1 during Condor Head Example
Combo Dive ↑ then ↓ then 1 during Condor Head Example
Dive Bomb ↓ + 1 in midair Example
Condor Dive Dash + ↓ + 1 in midair Example
Toss ↑ or Forward next to foe + 1 Example
Shuttle Loop 1 right after Toss Example
Flap 2 in midair Example

Tech

(Flap in water)

Repeatedly Dive Bomb

After Dive Bomb, canceling by Flap, connect to next Dive Bomb. Repeat this sequence of movement

Helpful Videos

All videos below have only Japanese subtitles.


Any% Main Mode

【RTA解説】星のカービィWii Any% 1:36:14 by shirokirby

https://www.youtube.com/watch?v=mITeeT61Cp0


The true Arena

星のカービィWii 真格闘王への道 ウィング 解説 7:55.71 / 7:51.51 by Hachidori_kirby

https://www.youtube.com/watch?v=ueiAWqyjW-o


【TAS】星のカービィWii 真・格闘王への道 ウィング 06:26:15 by Louis Wu

https://www.youtube.com/watch?v=H9a2IOJyEnI

Idea written in Japanese

ウィング関連の用語整理について

「連続ばくげきらっか」の表記が〇〇キャンセル、〇〇ループ等表記揺れがありました。

真格TA勢に倣ってこちらでも「連続ばくげきらっか」の表記に統一する方針です。

また、単にばくげきらっかなどを羽ばたきでキャンセルすることは「羽ばたきキャンセル」と表記します。


~通常ステージ~

コンドルずつきの高度維持

シャトルループの暴発対策

ダイブイン


~ボス戦~

・重要な用語整理

「連続ばくげきらっか」

「羽ばたきに化ける」

(ヒット後無敵、くらい判定)

・上級者向けテクニック

連続ダメージ補正

(高度変化、羽ばたきの長さ)

「1F羽ばたき」