KatAM:基礎動作: Difference between revisions

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この段差は通常のジャンプホイールでは超えられない
This gap isn't possible to make with a regular wheel jump
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==シャッツォ通り抜け==
==Ducking through Shotzos==
シャッツォのヒットボックスは上半分にしか無いため、走りながらタイミングよくしゃがむことで通り抜けることができる。
The Shotzo's hitbox only occupies the upper half of the sprite, meaning you can slide under it with a well timed duck.
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Revision as of 07:42, 7 July 2023

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ジャンプ

能力を持っていない時の最速の移動方法はジャンプです。
地上ダッシュの速度は476で、空中での速度はダッシュしているかどうかに関わらず504です。

動画 Running Comparison - swordsmankirby

Sliding off ledges

When you begin a slide, your speed is faster and gradually slows down. It is overall slower to slide this game. The sliding state however is canceled if you fall off an edge meaning using the speed boost from slides at edges will save you a few frames each time. Sliding is also canceled immediately if you slide into a wall which can be useful in some places.

ソフトリセット

A,B,Start,Selectを同時押しすることでソフトリセットできる。
鏡の破片がはまってからカービィダンスが始まるまでの間のホワイトアウト中にセーブされるので、そのタイミングでリセットすることでカービィダンスを飛ばすことができる。
正確なリセットタイミングは以下の動画を参照。

動画 Soft Reset Timing - Aidan

ホバリングキャンセル

Aボタンを押すことでホバリングを開始するが、その後すぐにBを押すことでカービィはホバリングをキャンセルしてアクション(吸い込み又はコピー能力のアクション)を行う。
これによってアクションを行う前に少しだけ高度を稼ぐことができる。主にホイールで使われる。

floatcancel.gif

この段差は通常のジャンプホイールでは超えられない

シャッツォ通り抜け

シャッツォのヒットボックスは上半分にしか無いため、走りながらタイミングよくしゃがむことで通り抜けることができる。