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概要
星のカービィ2(英語表記:KDL2)は1995年にゲームボーイで発売され、その後『星のカービィ 20周年スペシャルコレクション』(Wii)、3DSバーチャルコンソール、Nintendo Switchオンラインに移植されました。
動物の仲間たち(ハムスターのリック、フクロウのクー、魚のカイン)が登場した最初のカービィゲームであり、マルチエンディングを採用した最初のカービィゲームでもあります。
虹のしずくを集めずにデデデ大王を倒すと「バッド」エンディング、各ワールドにある7つの虹のしずくを集め、デデデ大王に続く新たなボス「ダークマター」を倒すと「ベスト」エンディングとなります。
RTAには大きく分けて3つのカテゴリーがあります。
Any%は虹のしずくを取らずに、デデデ大王を倒した時点で終了。
ベストエンディングと100%では、7つの虹のしずくを手に入れ、ダークマターを倒します。
100%では、各ワールドにある6つのボーナスゲームをプレイする必要があり、また、どこかで「チャオ」をつかまえる必要があります。
=ルール
==タイマースタートとタイマーストップ
タイマーのタイミングは非常にわかりやすいです。
新しいファイルを選択した瞬間がタイマースタート、タイマーストップはプレイしているカテゴリーによって異なります。
Any%はデデデ大王に最後の攻撃が当たった瞬間、
Best Endingはリアルダークマターに最後の攻撃が当たった瞬間、
100%はスタッフロールが終わり、画面に "The End "と表示された瞬間
共通ルール
- 許可されているエミュレーターはbgbとGambatteです。それ以外のエミュレータは使用禁止です。
- エミュレータで追加された機能はすべて禁止です。これにはクイックセーブ/ロード、加速、巻き戻しなどが含まれます。
- 現在のところ、連射コントローラーは、連射コントローラーを使用することによって得られる利点を考慮し許可されていませんが、連射コントローラーについての議論は定期的に持ち上がっています。
- 100%の場合、最後に100%ファイルが完成したことを動画には残す必要があります。
- 記録の申請には動画による証跡が必要です。
プラットホーム
You are able to play this game on a various amount of platforms due to re-releases, however a lot of these releases do not match the original framerate on original hardware or have the same load times. Currently it is believed that playing on Wii U is the fastest way to play the game and saves somewhere between 5 to 10 seconds compared to GB in the Any% category, however more testing needs to be done. Here is what we currently believe to be the fastest to slowest versions to play the game:
WiiU>Wii>3dsVC>GB/GBC/NSO/GBP/GBI/Emu>SGB2 Super Game Boy
The Super Game Boy (SGB1) is allowed, however because the SGB1 uses the clock speed of the SNES instead of the GB, it runs 2.4% faster (https://kb.speeddemosarchive.com/Super_Game_Boy_timing). Times must be converted using this SNES to GB time converter http://nudua.com/convert
Version Differences
While the speedrun itself isn't effected by which version you play on, there are a few random differences between the Japanese and English releases.
Learning, Tutorials, Documentation and Guides
KDL2 is overall a pretty simple game in the series compared to some of the other games, but we still want to make learning the game as smooth of a process as possible. Especially with some of the tricky learning curves, we also wanted to give the proper resources to optimal strats, easy strats, middling strats, and backup strats.